Regulamin strony internetowej Weselny Raj - www.weselnyraj.pl
I. Postanowienia ogólne
1 Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i
sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Strony Internetowej
www.weselnyraj.pl. Stronę Internetową prowadzi właściciel portalu Weselny Raj, zwany dalej Sprzedawcą.
2 Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
2.a adres poczty elektronicznej: weselnyraj@gmail.com;
2.b pod numerem telefonu: +48 510 242 025;
2.c formularz kontaktowy dostępny na stronach portalu Internetowego.
3 Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej
hƩps://www.weselnyraj.pl/regulamin/, w sposób umożliwiający jego pozyskanie. .
4 Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może
wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na
możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego
oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By
uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki
techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i
zaporę sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1 Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy;
2 Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Portalu Internetowego lub korzysta z innych
Usług dostępnych w Portalu Internetowym;
3 Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
4 Konto – przydzielona danemu Klientowi część Portalu Internetowego, za pomocą której
Klient może dokonywać określonych działań w ramach Portalu Internetowego;
5 Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
6 Przedsiębiorca - Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
7 Regulamin – niniejszy dokument;
8 Towar – produkt prezentowany w Portalu Internetowym, którego opis jest dostępny przy
każdym z prezentowanych produktów;
9 Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, której miejscem
zawarcia jest jeden ze Sklepów stacjonarnych. Umowa zawierana jest z osobami, które
ukończyły 18 lat i ich zachowanie, nie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości.
Sprzedaż Towarów nie jest dokonywana na kredyt lub pod zastaw.
10 Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
11 Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.
U. 2014, Nr 827);
12 Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
13 Pełnomocnik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, będąca pracownikiem Sklepu Stacjonarnego lub będąca pracownikiem
firmy kurierskiej, wskazana na Portalu Internetowym, której Klient udziela za
pośrednictwem Portalu Internetowego, pełnomocnictwa szczególnego do odbioru w jego
imieniu Towaru ze Sklepu stacjonarnego;
14 Portal Internetowy – witryna internetowa znajdująca się pod adresem www..pl, służąca
do składania Zamówień oraz sprzedaży Towarów.
15 Sklepy stacjonarne – punkty sprzedaży prowadzone przez Sprzedawcę, pod następującymi
adresem: 30-076 Kraków ul. Zakątek 6F, w których dochodzi do wydania i odbioru
Towaru zamówionego za pośrednictwem Portalu Internetowego.
16 Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania z Portalu Internetowego 1 Korzystanie z Portalu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań
technicznych:
1.a komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
1.b dostęp do poczty elektronicznej,
1.c przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji
28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub
nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
1.d włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
2 Korzystanie z Portalu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do
zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Portalu Internetowym.
3 Klient zobowiązany jest w szczególności do:
3.a niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np.
treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i
inne prawa osób trzecich,
3.b korzystania z Portalu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
3.c niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach
Portalu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
3.d korzystania z Portalu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz
dla Sprzedawcy,
3.e korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Portalu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
3.f korzystania z Portalu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a
także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
1 Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Portalu Internetowego korzystanie z bezpłatnych
Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 1 Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których
warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Portalu Internetowego.
Promocje w Portalu Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji
nie stanowi inaczej. 2 W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po
uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z
wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z
zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1 Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Portalu Internetowego, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2 Wszystkie Towary dostępne w Portalu Internetowego są fabrycznie nowe i zostały legalnie
wprowadzone na rynek polski.
3 Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
4 W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie
internetowej Portalu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta
w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących
przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na
podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie
przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu
oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
5 Złożenie Zamówienia w Portalu Internetowym za pośrednictwem telefonu, poprzez
przesłanie wiadomości elektronicznej lub poprzez przesłanie wiadomości za pośrednictwem
formularza kontaktowego następuje w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na
stronie internetowej Portalu Internetowego. W tym celu Klient powinien:
5.a podać podczas rozmowy telefonicznej, w treści wiadomości elektronicznej lub w
treści wiadomości wysłanej za pośrednictwem formularza kontaktowego, kierowanej
do Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących się na stronie
internetowej Portalu Internetowego i jego ilość,
5.b wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności
podanych na stronie internetowej Portalu Internetowego,
5.c podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko,
miejsce zamieszkania oraz adres e-mail.
6 Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt powyżej,
podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie po skompletowaniu całości
Zamówienia lub poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z
informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty
za zamówiony Towar, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
7 W przypadku Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca każdorazowo po złożeniu
Zamówienia za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego
przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia.
8 Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, będącego Konsumentem (w
odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę)
wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient:
akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje
treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
9 Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je
na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na podany przez Klienta adres.
10 Warunkiem realizacji Zamówienia, w przypadku którego Klient wybrał formę odbioru
określoną w pkt VI ppkt 2 lit. a i c poniżej, jest uprzednie uiszczenie przez Klienta zadatku, na
numer rachunku bankowego Sprzedawcy, w wysokości określonej w potwierdzeniu
Zamówienia oraz w terminie wskazanym przez Sprzedawcę. Wpłacony zadatek w razie
wykonania Umowy, zalicza się na poczet ceny.
11 Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Odbiór, wydanie oraz dostawa Towaru
1 Odbiór Towaru następuje w godzinach pracy Sklepu stacjonarnego określonych na stronie Portalu Internetowego. Sklepu Stacjonarnego;
2.b odbiór Towaru w Sklepie Stacjonarnym przez Pełnomocnika będącego pracownikiem
firmy kurierskiej;
2.c odbiór własny w Sklepie stacjonarnym.
3 W przypadku formy odbioru określonej w pkt 2 lit. a powyżej Klient oświadcza, że udziela
pełnomocnictwa do odbioru Towaru w jego imieniu.
4 Wydanie Towaru Klientowi, następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę
zamówionych Towarów Pełnomocnikowi oraz odbioru Towarów przez Pełnomocnika
5 Po odebraniu Towaru, Pełnomocnik dostarcza Klientowi Towar na zasadach określonych
poniżej.
6 Pełnomocnik dostarcza Towar Klientowi, który ukończył 18 lat oraz, którego zachowanie
wskazuje, że jest trzeźwy.
7 Dostawa Towarów przez Pełnomocnika jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia.
8 Sprzedawca na stronach internetowych Portalu Internetowego w opisie Towaru informuje
Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także
o wynagrodzeniu Pełnomocnika z tytułu odbioru, wydania oraz dostawy Towaru Klientowi.
9 Termin wydania i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt. VII
ppkt. 2.
10 Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu.
11 Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego
Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
VII. Ceny i metody płatności
1 Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym
podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
2 Klient może wybrać następujące metody płatności:
2.a przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja
Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie
po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu
Zamówienia);
2.b gotówką przy odbiorze osobistym - płatność w punkcie odbioru osobistego
Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana
niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego
Sprzedawcy).
3 Sprzedawca na stronach internetowych Portalu Internetowego informuje Klienta o terminie
w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku
płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po
uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może
odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
1 Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez
złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2 Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia
udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Portalu Internetowego.
3 Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w
przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
4 Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta
prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia
o odstąpieniu od Umowy.
5 Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
5.a świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
5.b Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
5.c Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
5.d Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5.e Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
5.f Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
5.g Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może
nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
5.h Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza
Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Towarów;
5.i Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne
albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków
lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
5.j Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
5.k Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli
w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
5.l Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po
poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
6 W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za
niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że
zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot
powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy
zwrócić na adres Sprzedawcy.
7 Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie
się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
8 Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9 Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się
ponieść ten koszt.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
1 Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
2 Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na
zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów
będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
3 Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na
podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Weselny Raj , ul. Zakątek 6F 30 - 076 Kraków, na adres poczty
elektronicznej: weselnyraj@gmail.com.
4 Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar,
jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub
przesłać na adres wskazany w pkt. 3.
5 Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
6 W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w
niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty
otrzymania wezwania przez Klienta.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1 Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Portalu Internetowego i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na
adres:Weselny Raj , ul. Zakątek 6F 30 - 076 Kraków, na adres poczty
elektronicznej:weselnyraj@gmail.com numer telefonu +48 510 242 025.
2 W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i
opis zaistniałego problemu.
3 Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby
to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie
rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez
Klienta.
XI. Gwarancje
1 Towary mogą posiadać gwarancję producenta.
2 W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji
oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na
stronach internetowych Portalu Internetowego.
XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1 Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1.a jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego
z zawartej Umowy sprzedaży;
1.b jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
1.c może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów
pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl;
1.d złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej plaƞormy internetowej ODR,
dostępnej pod adresem: hƩp://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie
Plaƞormy Internetowej.
XIV. Postanowienia końcowe
1 Wszelkie prawa do Portalu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej
Portalu Internetowego a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a
korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
2 Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest
Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych
przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
3 Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest
Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
4 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy
Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
5 O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez
informacje na stronie głównej Portalu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i
termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o
zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.
Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie,
gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest
zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie
Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu
skutkuje rozwiązaniem Umowy.